14 Mayıs 2017

İngiltere'de Nasıl Ucuz ve Kolay Maça Gidilir?


Gelecekten gelen not: Bu yazının oldukça ilgi çektiğini görüyorum. Eğer siz de bir şekilde buraya düştüyseniz ve sorularınız varsa, iletişime geçmekten çekinmeyin. Alta yoruma sorularınızı bırakabilirsiniz, ya da twitter @tuncayyavuz hesabından özel mesaj ile sorularınızı iletebilirsiniz. Bu yazıdan sonraki tecrübelerimi de sizinle paylaşabilirim.

Londra'ya taşınmaya karar verdiğimde, hatta burada çalışmayı ilk düşünmeye başladığımda beni en çok motive eden şeylerden birisi ülkenin sahip olduğu muhteşem futbol kültürüydü. Daha önceki gelişlerimde bütün statları görmüş, bir çok maçı da izlemiştim. Ama yaşamak başka bir şeydi tabi. Gün geçtikçe Premier Lig'in bilet fiyatları yükseliyor, üye olmadan bilet bulmak giderek zorlaşıyordu.

Eylül'ün ilk gününden itibaren buradayım, daha bir yılı tamamlamadım. Ama artık sezonun son haftalarına giriyoruz ve yarınki Chelsea - Watford maçıyla muhtemelen kişisel sezonumu kapatıyorum (Şampiyonlar Ligi ve FA kupa finali için şansımı zorlayacağım ama onlar için bilet fiyatları artık saçma yerlere yükseldi, hiç gereği yok). Ama bunlara geçmeden önce bu kadar çok maça nasıl bu kadar ucuz ve kolay gidebildiğimi anlatayım. Çünkü burada yaşayan İngilizler bile bu anlattıklarıma çok şaşırıyor.

Davetiye ve ücretsiz kombineler için elbette biraz çevre gerekiyor. Onun için verebileceğim bir tavsiye yok. Ama bu kadar çok Arsenal maçına gidebilmem tamamen tecrübeyle kazanıldı. Emirates Stadı evime çok yakın olduğu için gözlemleme şansım oldu. Bir de daha önceki yıllardan kalan internetten takip etme alışkanlığı da önemli. İşte önce madde madde sırlar:

- Bir sonraki haftanın değil bir sonraki ayın maçlarını takip altına alarak işe başlayın. Son hafta uygun fiyata bilet olmak her zaman zordur.
- Kulüpler sitelerinde biletlerin ne zaman genel satışa düşeceğini açıklarlar. Biletler önce üyelere, kombine sahiplerine, ya da sadakate göre yapılan puanlamaya göre satışa konulur. Bizim gibilerin tek şansı biletlerin genel satış tarihine kadar tükenmemesini ummak olur. Satış tarihlerine alarm kurun, hemen siteye saldırın. Tabi ücretsiz kayıt da gerektiği için sitelere kayıt olun. Benim neredeyse kayıtlı olmadığım premier lig takımı kalmadı.
- Deplasman biletlerini de takip altına almayı unutmayın. Birkaç yıl önce alınan karar gereği deplasman biletleri 30 pounddan fazla olamaz. İddiasız ya da uzak takımların biletleri genel satışa kadar bitmeyebilir.
- Maçın ciddiyetine ya da rekabet seviyesine göre stat önlerinde maça bir saat kala bakının. Karaborsacılardan bilet almak pek ucuz olmaz. Genelde fiyat 100 pounddan açılır ve uzakdoğulu, alman turistler biletleri kapar. Ama eğer yanındaki arkadaşı gelemeyen kombineli bulursanız uygun fiyata onunla girebilirsiniz (40-50 pound civarı). Yine hatırlatayım, her zaman bu kadar kolay olmuyor bu iş. 10 pounda bilet bulduğum da oldu, maçın 20. dakikası hala 150 pound isteyen karaborsacı da gördüm. Hele derbilerde fiyat 150'nin altına düşmez.
- Takımların maçları büyük statlardaysa ve Avrupa maçlarıysa hem fiyatlar ucuzlar hem de alma şansı artar. Tottenham'ın bu yılki şampiyonlar ligi maçları Wembley'deydi ve her maça gitmek mümkündü örneğin. West Ham yeni stadı için 300 pound'dan kombine sattı ama maalesef ben kaçırdım.
- Premier Lig altı takımların maçları için bilet almak görece daha kolaydır ama o kadar da ucuz değildir. Fiyatlar genelde 20-25 pound'ın altına düşmez, ama pek çoğunda maç günü bile bilet alınabilir.
- Biraz da stat içi ve dışı bilgi. Şehrine ve mahallesine göre sokakta bira içmek yasak olabilir. Örneğin Arsenal bölgesinde publarda ya da dışarıda içki içebilirsiniz, ama Chelsea'de pub'ın önüne bile çıkamazsınız. Stat içinde lig ve kupa maçlarında bira satışı olur, Avrupa maçlarında UEFA kısıtlamaları sebebiyle yasaktır. Ancak birayla hiçbir maçta tribünlere giremezsiniz. Bunu yapmak isterseniz Rugby maçlarına gidebilirsiniz.

Not: Eğer çocuğunuzla gitmek isterseniz ona da bilet almanızı öneririm. Pek çok statta aksi belirtilmedikçe bebekler bile biletsiz içeri alınmaz.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Hatırladığım şeyler olursa güncellerim. Aşağıda da bu yıl gittiğim maçların genel bir değerlendirmesi var. Toplamda 17 maç ve £393. Maç başı 23 pound'a geliyor, fena değil. Gelecek sene için farklı planlarım var, bakalım. Sorunuz olursa da yorum bırakabilir ya da bana ulaşabilirsiniz.

3 Eylül 2016 - Arsenal Legends:4 - Milan Glorie:2
Gösteri maçı - £20
Arsenal web sitesinden rahatlıkla bilet alabildiğimiz gösteri maçı.

10 Eylül 2016: West Ham United:2 - Watford:4
Premier Lig - Kombine (Ücretsiz)
Maça 2 saat kala bir arkadaşımın kombinesini alıp maça gidebildim.

14 Eylül 2017 - Tottenham:1 - Monaco:2
Şampiyonlar Ligi - £35
Tottenham sitesinden rahatlıkla bilet alınabilen bir maçtı.

15 Ekim 2016 - Arsenal:3 - Swansea City:2
Premier Lig - £26
Swansea deplasman tribününden aldığımız biletlerle maça gittim.

20 Ekim 2016 - Manchester United:4 - Fenerbahçe:1
UEFA Avrupa Ligi - £37
Fenerbahçe Kulübü aracılığıyla bilet temin ettim.

22 Ekim 206 - Arsenal:0 - Middlesbrough:0
Premier Lig - Davetiye
90min.com adlı sitenin box'ında davetli olarak maçı izledim.

23 Kasım 2016 - Arsenal:2 - Paris Saint Germain: 2
Şampiyonlar Ligi Grup Maçı - Davetiye
90min.com adlı sitenin box'ında davetli olarak maçı izledim.

10 Aralık 2016 - Arsenal:3 - Stoke City:1
Premier Lig - £40
Maç öncesinde bir kombine sahibinin değeri 70 pound olan yerini aldım.

26 Aralık 2016 - Arsenal: 1 - West Bromwich:0
Premier Lig - £35
Maç öncesinde bir kombine sahibinin değeri 50 pound olan yerini aldım.

8 Ocak 2017 - Tottenham:2 - Aston Villa:0
FA Kupası - £10
Maç öncesinde Aston Villa tribününden birisinin fazla biletini 10 pound'a aldım.

22 Ocak 2017 - Chelsea:2 - Hull City:0
Premier Lig - £26
Hull City sitesinden genel satışa çıkan deplasman tribünü için 4 tane bilet aldım.

18 Şubat 2017 - Milwall:1 - Leicester City:0
FA Kupası - £20
Genel satışa düşen biletleri uygun bir fiyata aldım.

5 Nisan 2017 - Arsenal:3 - West Ham United:0
Premier Lig - £40
Bu Londra derbisinin biletini bile maça 1 saat kala kapı önünde 52.5 poundlık bileti 40 pound'a satın alarak izledim.

8 Mayıs 2017 - Chelsea:3 - Middlesbrough:0
Premier Lig - £30
Chelsea'nin şampiyonluğa bir adım daha yaklaştığı maç için bileti Middlesbrough sitesinden aldım ve deplasman tribününde izledim.

13 Mayıs 2017 - Birmingham City Ladies:1 - Manchester City Women:4
Kadınlar FA Kupası Finali - £15
Oğlum Ozan'ı Wembley'e götürmek için bu maça gittik ve kapıdan bilet aldık, çocuklar için ücretsizdi. İçeride 35bini aşkın seyirci vardı.

15 Mayıs 2017 - Chelsea:4 - Watford:3
Premier Lig - £26
Chelsea'nin şampiyonluğu kutlayacağını sandığımız bu maç için bir başka Londra takımı olan Watford'un tribünündeydim. Kupa töreni olmadı ama yine de Chelsea takımı maçtan sonra bütün tribünü gezdi. Ayrıca maç da Watford taraftarı da çok iyiydi.

29 Mayıs 2017 - Huddersfıeld: (4)0 - Reading: (3) 0, penaltılarla
Championship Play-off finali - £38
Aslında yazıyı yazdığım sırada bir daha maça gidemeyeceğimi düşünüyordum. Derken tesadüfen Reading tarafından bu maç için bilet buldum. Sene boyunca izlediğimiz en iyi atmosferli maçtı kesinlikle. Wembley, yarı yarıya tribünler. Maç için aynı şeyi söylemek güç. 120 dakika sıkıcı maç ve golsüz, pozisyonsuz oyun. Her ne kadar Reading tribününde olsak da Huddersfield'ın Premier Lig'e gelmesine de sevindiğimi ekleyeyim.

Bonus: 24 Mart 2017 - İspanya:4 - İsrail:1
Dünya Kupası Elemeleri - Gijon. €20
Tatil için gittiğimiz Kuzey İspanya'daki bu maç için bileti internetten aldım.

Gelecekten gelen not:
Şampiyonlar Ligi finali bu kadar yakınımıza gelmişken, bir Cardiff yapalım diye 2 gün kala gaza geldim. Biletim yoktu, bulma ihtimalim de düşüktü ama en çok bir tren parası vermiş oluruz diye düşündüm. Cardiff maç günü çok iyiydi. 8. final şehrimdi ve rahatlıkla söyleyebilirim ki şimdiye kadar gördüğüm en iyi şehir atmosferi buradaydı. Stadın bir sokak arkası şehrin ana caddesi, Juve ve Real taraftarları iç içe. Galliler zaten eğlenmeye dünden hazır. Maalesef bilet bulamadım, hatta şöyle söyleyeyim aramadım bile. İner inmez sorduğum karaborsacılar fiyatı 2.000 euro'dan açtı. Maça doğru belki iner dedik ama 1.000 euro vererek satın almaya razı insanlar bile bilet bulamadı, çünkü bilet yoktu. Sonuç olarak bir yerel pubda maçı izleyip geri döndüm.

9 yorum:

ozgurr dedi ki...

ekim veya kasım geliyorum ve ucuz bilet işini sana bırakacağım.:)
bunlarda benim ada artı irlanda tecrübelerim:

2 mayıs 2015
brentford-wigan athletic: 26 pound. eski dostum gökhan tuzcular internetten aldı.

2 mayıs 2015: toulon-clermont avrupa rugby şampiyonlar ligi finali 38 pound. yine gökhan aldı.

3 mayıs 2015: middlesex-durham kriket maçı lord stadında 14 pound.gişeden.

3 mayıs 2015: tottenham-man. city: 54 pound gökhan deplasman tribününden aldı.

9 mayıs 2015 ulster rugby-munster rugby: BELFAST biletin üstünde fiyat yazmıyor ama dışarıdan fazla bileti olan birinden yanılmıyorsam 20 pounda almıştım.

5 eylül 2015: dublin shelbourne-cabinteely 15 euro gişeden.

6 eylül 2015: dublin kilkenny-galway hurling finali . dışarıda üstündeki fiyattan birisi sattı.

7 eylül 2015 : dublin irlanda-gürcistan. biletin üstünde fiyat 0 ve dışarıda 20 euroya aldım birisinden.

6 ekim 2015: fa trophy maçı: millwall-northampton town. 10 pound gökhanla gişeden aldık.

7 ekim: güney afrika-abd rugby dünya kupası maçı. biletin üstünde 65 pound yazıyor ama dışarıdan 70 veya 80 pounda almıştım.

9 ekim 2015: ingiltere -estonya. 55 pound. londrada yaşayan baldızım hediye etti bileti.

10 ekim 2015 barnet-accrington stanley 17 pound. gişeden.

Adsız dedi ki...

Ben hollanda vatandasiyim şimdi turkiyede yaşıyorum manchester newcastle maçına bilet istiyorum bana yardımcı olurmusun abi

tunchay dedi ki...

@Adsız: Olayım da nasıl olayım, ne adın belli, ne iletişim bilgin :)
Sana yukarıdakileri önerebilirim. İki kulübün de websitesinden biletlerin satış tarihlerini ve genel satışa ne zaman düşeceğini not al. Henüz girmemişlerse, sık sık takip et. Sonra genel satışa düşerse satın al. Yok düşmezse, tek yol kalıyor, ya kapı önü araştırma ya da internet üzerindeki marketplace'lerden satın alma.

Unknown dedi ki...

güzel bir yazı olmuş. elinize sağlık. 2018 aralık ayında chelse - fulham veya man united - arsenal maçlarını izlemek için ingiltereye gelicez. görünen o ki üyelik olmadan bilet bulmak zor. çünkü genel satışa pek bilet kalmıyor. önerileriniz nelerdir ?

Mhs dedi ki...

Londradayim arsenal veya Chelsea maçına gitmek istiyorum bilet bulamadım yardımcı olabilir misiniz hala aktifseniz.

tunchay dedi ki...

@Mhs tabi, bana iletişim bilgilerinden ya da sosyal medya hesaplarımdan ulaşırsanız yardımcı olmaya çalışırım.

Çağatay Biberli dedi ki...

Bulduğum ender yararlı Premier lig maçı izleme bloglarından :) Seninde anlattığın gibi üyelik aldım ve Chelsea-Everton çaı bilet çıkış tarihini bekliyorum. Ama bana bilet kalır mı orda pek emin değilim. Yardım etme veya yönlendirme ihtimaliniz var mıdır hala?

Adsız dedi ki...

Merhaba ben gemiciyim ve cardife gemiyle yük getirdik ilkdefa geliyorum bu fırsatı değerlendirip maca gitmek istiyorum ingilizce bilmiyorum cumartesi günü cardiff bristrol city maçını nasıl izleyebilirim ve bilet alabilirmiyim bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler

tunchay dedi ki...

@Adsiz, muhtemelen stat onunde bulursunuz, giselerde satis olur. Son maclarinda hep tribunlerde yer gozukuyordu.